Höst/Vinter

Har suttit & funderat över det här med att hösten är på gång nu & jag är ju en sommarmänniska så det känns lite sådär faktiskt. Men då har jag övervägt positiva & negativa saker & jag har kommit fram till att jag ändå uppskattar hösten/vintern. Iallafall så pass mycket att jag kan stå ut! ;)

Negativt med höst/vinter;
- Den outhärdliga kylan
- Slask
- Det är enbart ljust några få timmar under dagen. Blir ju mörkt så tidigt under em & det blir ljust först vid 8 typ.
- Det är jobbigare att gå längre sträckor på grund av kylan

osv..

Men då finns det ju några Positiva saker också;
- Man kan tända ljus varje kväll & mysa med en massa varma filtar utan att svettas ihjäl
- Stickade mössor, halsdukar, kläder
- Skoter, skidor, pimpelfiske
- Snöbollskrig
- Pulka

osv..

Så ja börjar nästan se fram emot denna höst & vinter iaf! :) Jag ska åka slalom direkt det är säsong! Tror jag & Mattias ska inhandla oss ett par slalomskidor så att vi kan åka hela vintern.

Nu lägger jag upp en bra låt som avslut. Sen ska jag & syster sola solarium & efter det ska jag färga mitt hår, mörkt såklart. Skulle aldrig vilja bli blond haha. Jajja, vi hörs :)


DJ Mangoo - Freedom




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0