Fredag!

Lika med helg :) Än så länge har jag hunnit med att äta frukost, en kortprommis med hunden & nu har jag vikit tvätt & startat en ny maskin. Något jag kommer sakna när vi flyttar är att ha tvättmaskin & torktumlare i badrummet. Inte för att det är jobbigt att gå utan för att man måste boka tid. Men spela roll gummiboll! Jag ska snart väcka liv i sjusovaren, som sover bort halva dagarna då han är ledig från jobbet ;D Sen då? Har inga större planer för denna fredag, ska klippa en av mammas kompisar senare & så tror jag att jag ska fara till Maritas jobb & göra klart det sista arbetet i skolan innan jul, är så himla skönt att sitta där att plugga :) Återstår att se vad kvällen har att erbjuda, det tar jag som det kommer!

Förresten, jag bakade ju saffransbullar igår, saffransbullar med vit choklad & hälften med mandelmassa. Dom blev goa, men dom blev FULA! Jag råkade nog tabba mig, då jag skulle hälla över smör/mjölk i dunken där den smulade jästen låg. Tror de var för varmt så det sabbade hela jäsningsproceduren.. Det blev pyttebullar & platta bullar, funkade ju inte med jäsningen.. Fan också vad sur jag var ;P Vilken tur att dom blev goda iaf, Mattias har då hunnit trycka fleeeera st! Jaja nog om det!

Hade ju lovat bilder, men inte nu. De får bli sen. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0