trädgårdsnissar, minsann

MysFredag med Matte, det gillas!

Ett tips på en god maträtt; Koka pastarosetter & stek köttfärs. När det är klart så her ni över det i en ugnsform & därefter blandar ni i en burk med Dolmio, en burk med creme fraiche mexikan/chili & en burk med creme fraiche naturell. Sen så blandar ni ihop allt detta & så strör ni över en påse med mozarella ost. Sen ska det stå i ugnen tills osten smällt. Ugnen ska vara på 200 grader. Enklare än så är det inte :) Det var våran fredagsmiddag idag & det är så sjukt gott! Blir aldrig less.



För en stund sen planterade vi så nu finns det gott om plantor på våran balkong. Kan dock inte namnet på dessa plantor, haha. Bra koll! Men det blev riktigt snyggt & nu fattas bara lite fler krukor för det räckte inte åt alla plantor.
Förresten, pappa & Marita har köpt utemöbler åt oss till våran balkong!! :) Blev skitglad när dom berättade det idag, så otroligt snälla dom är :) Dock så var det slut på lager när dom skulle köpa, men dom har betalat & till veckan så kommer möblerna. AWESOME! Då hade vi som tänkt lägga undan lite extra mycket sparpengar denna månad till våran resa som vi förhoppningsvis har råd med framöver.

Iaf, här kommer lite pics från balkongen, vårat mål är att skapa en djungel, skämt åsido. Nämen det är ju riktigt snyggt med blommor & plantor av alla slag! :) Tycker då vi!



Den där krukan gjorde min moster åt mig för länge sen, den betyder så otroligt mycket för mig.
Den 1 Juni var det 6 år sedan hon gick bort, det är en dag som jag aldrig kommer att glömma.
Jag saknar dig älskade moster ♥ 


Det där är plantorna som saknar krukor. Men det ska vi ordna imorgon :)


Det var allt för mig ikväll, nu väntar en myskväll med chips & cola & FILM! :) I'm out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0