Inredning & sånt

Nu fortsätter jag lite från tidigare inlägg. Har så mycket tankar & ideér i mitt huvud som jag måste få dela med mig av. 

Det här med inredning dårå... :) Eftersom att han som vi hyr av äger en stor del av möblerna som vi har så jag börjat fundera ut vad vi ska ta hemifrån & vad vi ska köpa. Men vi är ju för tusan inte rika, så då får man tänka lite annorlunda. Jag älskar nämligen att pyssla & fixa så det blir köp av beggade möbler/saker som jag sedan ska göra om dvs. slipa, måla, klä om osv. Det ska se som nytt ut när man är klar :)

Vi ska få ett köksbord av mamma & Pär (beggat), det ska jag måla om till veckan, i svart lackfärg. Tycker det är så sjukt snyggt med svart lack, enda nackdelen är väl att minsta lilla dammkorn syns direkt men det löser man ju lätt genom att dammtorka om man inte är latare än latast höhö. En annan nackdel är att man kanske blir less just svart, men då löser man det genom att pryda med en färgglad duk :) Allting går ju att lösa!
Har även tänkt köpa en beggad hallmöbel, en sånhär med sits & sidobord i samma (en gammal möbel som var poppis förr). Den ska slipas & målas & så ska jag klä om den med något snyggt tyg, bara jag hittar en sån! Blocket härnäst. Det är väl några av planerna jag har iallafall!

Sen så är det balkongen också. Den ska prydas, kan jag lova! Som Martina A sa, det ska kännas som ett innerum :) Jag ska fixa så att balkongen blir så mysig & ombonad som möjligt för där kommer vi ju garanterat sitta ute & äta tusentals gånger i sommar & där ska jag dricka mitt morgonte varje morgon :)

Här är ett exempel, fast det ska vara mer min & Mattias stil. Jag ska inhandla kuddar, ljuslyktor & andra finsaker från Indiska som jag ska pryda balkongen med. En typisk Indiska-stil ska det bli ! :) Jag tror det kommer att bli en typisk Indiska-stil i hela lägenheten. Tur att jag & Mattias har samma smak när det handlar om inredning :)



Nu ska jag lägga mig i soffan & ta det lugnt, har känt mig så sjukt upprymd & stressad hela dagen, måste chilla ner haha :) Ha de! Peace out.


Kommentarer
Postat av: Du vet :)

Vad kul att ni fått ny lägenhet! :) är glad för eran skull. congratz! :D

2010-05-05 @ 16:31:08
Postat av: Syrran

Tycker ni ska köra med vita möbler..sen inreda resten men färg.Man blir så less på allt annat.tro mig,vi har ju fått byta möbler tusen gånger för att vi blivit less direkt.Vitt är så neutralt..de blir man aldrig less.

2010-05-05 @ 18:07:13
URL: http://annacarolinalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0