Reklam-musik!

Reklam-musik, bra som tusan :) Här kommer ett långt inlägg om musik från dagens olika reklamer. Som jag för övrigt finner ganska intressant! :)

När jag satt i soffan framför teven & drack mitt te så dök den dära Bonaqua reklamen upp, när tjejen försöker stoppa hissen åt en kille genom att hålla sin bonaquaflaska mellan dörrarna vilket resluterar i att allt vatten sprutar ut på killen. Hursomhelst, jag började då fundera över vilken låt det kan vara som sjungs i bakgrunden så jag började googla. Det visar sig då vara en låt av Coby Grant - A song about me. I reklamen har dom dock låtit en svensk artist vid namn Jade Lund sjunga in några verser.

Lyssnade på låten & den var sjukt bra :)
 
Coby Grant - A song about me



Jag började även googla runt på andra reklamlåtar & jag hittade många bra kan jag ju säga :) Enjoy! Har gjort skiljelinjer så kanske det blir mindre grötigt? höhö.

Ni känner igen reklamen?



Här är låten :)

Radical face - Welcome home





Reklamen;


Låten;

DeVotchka - How it ends


Reklamen;




 



Reklamen; 



Låten;


Elin Ruth Sigvardsson & Lars Eriksson - Love





Reklamen;



Låten;


The Black Keys - Busted.    - KLAR FAVORIT ;) -






Reklamen;



Låten;

Ladytron - Runaway.  -FAVORIT NR 2 :)-




Finns så många fler men det här är allt jag hinner med. Med tanke på alla tusentals reklamer så är det alltid någon låt som fastnar i huvudet, men jag tänker som aldrig på att googla efter låten. Då var det problemet löst! Ha de bra folks! :) I'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0