it's awesome

Massor med lägenhetstjosan & tusen tankar om allt :)

Glada nyheter! Vi var & tittade på lägenheten idag, den var riktigt fin, rymlig & fräsh! Vi blev kära i den så gott som direkt vi klev in genom dörren :) Perfect size för mig & Mattias, 59 kvadrat, en 2a. Lägenheten ligger i Munksund, 30 sekunder från Konsum, i ett lugnt & mysigt område. Då kan man ju fråga sig varför vi väljer att flytta från Strömnäs ända bort till Munksund, när jag har pratat om att vi vill komma närmare stan. Det beror nämligen på att vi har bestämt oss för att vi vill bo där det är lugnt & skönt. Jag är ju uppväxt i Munksund/Skuthamn & jag trivs bra där, Mattias har ju även bekantat sig med området & han gillar det skarpt. Då kan jag pusta ut över det vilket känns skönt, eftersom det är viktigt att båda ska vilja lika mycket :) Iallafall, det går bussar hela dagen lång till stan så det är inget problem för oss att ta oss, känns även bra att vi har nära till affär, sjukt nära med andra ord. Ja, det känns helt enkelt skönt att få bosätta sig i Munksund igen, tillsammans med min älskling :)

Kommer vi att sakna vårat lilla gårdshus som vi hyr nu? Nja, det är ju faktiskt mysigt här också, en fin lägenhet. Men vi har ju länge velat flytta med tanke på att den faktiskt är lite trång trots att det är en 2a. Vi rymmer inget köksbord i köket & hallen är rätt så trång. Vi vill ha en rymligare helt enkelt :) Vi har dock trivts relativt bra här ändå & vi har haft världens bästa hyresvärd man kan tänka sig.

Tillbaka till det första. Killen som visade oss lägenheten idag var riktigt trevlig & vi fick klart för oss att om vi ville ha lägenheten så är den våran. Vi vill såklart ha den så imorgon kommer det några pepper i brevlådan som ska skrivas under & skickas tillbaka, sen kommer kontraktet också, som ska skrivas under. Inflyttningsdatumet blir den 31 Maj & det är ju för tusan snart, 26 dagar för att vara exakt :) Jag längtar så in i norden!! Wiho!

Nu ska jag bege mig mot stan, det ska handlas lite mat & så. Men jag återkommer senare med ett inlägg, för jag måste skriva av mig om en massa känner jag. :) Jag återkommer ;)

Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0